קבלת החלטות בעסקת נדל"ן

היכולת לקבל החלטות הוא תכונה חשובה

למנהיגים בכל הדרגות, לנשיאים וראשי ממשלות וגם למנהלים זוטרים באירגוניים עסקיים. לכל אדם סגנון קבלת החלטות משלו. בכל אדם ניכרת התוצאה של ההחלטות שהוא קיבל בחייו. הכושר לקבל נכונות הוא למעשה אחד מן הכישורים החשובים ביותר שצריכים להיות לך כמנהל. ואיך אתם כמנהלי עסקאות נדל"ן יכולים לבצע את העסקה הכי טובה עבורכם? אם אתם יכולים להפוך להיות מנהלים של ההחלטה שלכם? למה זה חשוב לזהות כיצד אתם מקבלים החלטה בעת ביצוע עסקת הנדל"ן או בעת ההכנה אליה?

קבלת החלטות הינו תהליך שיטתי
של זיהוי ופתרון בעיות, של שאילת שאלות וחיפוש תשובות. החלטות מתקבלות בדרך כלל בתנאים של חוסר ודאות. העתיד בלתי ידוע ולעיתים גם העבר חשוד. כאשר אתם מעוניינים לבצע עסקת נדל"ן , בעת קבלת החלטה מתקיימים המרכיבים החשובים של קבלת ההחלטות: זהו מצב המחייב פעולה, מצב לחוץ בזמן, העדר מידע מושלם וחוסר ודאות שמהוות סיכון לכל החלטה שתתקבל וכן עומדות לפניכם לפחות שתיים או שלוש אפשרויות בחירה.

הגישה הכלכלית לקבלת החלטות מסתמכת על שישה צעדים ברורים:

  1. השגת המידע והגדרת המצב- יועץ הנדל"ן שלך יעזור לך לאסוף את המידע האמין ביותר אודות הנכסים שהנך מעוניין בהם. כל מידע שיגיע לידיו יתרכז לתיק נתונים ברור ושקוף אודות הנכס שהנך מעוניין בו או המידע הרלוונטי לגבי עסקת הנדל"ן. כך תאסוף מספיק מידע ממשי על מנת להיעזר בו בקבלת ההחלטות שלך.

  2. בקש אפשריות נוספות- בכל הנסיבות המחייבות קבלת החלטה , ישנן לפחות שתי דרכים אפשריות לפעולה. למשל: נקיטת פעולה כמו מכירת הנכס במיידי או הימנעות מפעולה והמתנה להזדמנות טובה יותר. במרבית המקרים יש יותר משתי אפשרויות פעולה. יועץ הנדל"ן שלך יפרוש בפניך את האפשריות שעומדות בפניך תוך שימוש ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא כך שתוכל להיחשף לרוב האפשריות הקיימות.

  3. השוואה מבוקרת- ערוך פגישה עם יועץ הנדל"ן שלך וביחד ערכו טבלה של חסרונות ויתרונות לכל אפשרות. ההשוואה הזו תייצר את החשיבה הרציונאלית מבלי להסתמך על תחושות ורגשות שלעיתים מטשטשים את קבלת ההחלטה.

  4. דירוג הסיכונים-בקבלת החלטות בכל אפשרות קיים מרכיב של אי-ודאות. לפיכך, יועץ נדל"ן עוזר לך לקבל החלטות על פי הניסיון בשטח ובחינת מידת הסיכון. הערכה זאת היא חלק מהתהליך המוביל לבחירת הצעד הרצוי ביותר עבורך. טבלת הדירוג שלך יכולה להיות פשוטה ביותר: דירוג מ 1 עד 10.

  5. בחר באפשרות הטובה ביותר- אם ביצעת בהקפדה את הצעדים שתיארנו, יכול להיות שהבחירה תהיה מובנת מאליה. מזל טוב !

  6. ביצוע ההחלטה-לא רק בראש יועץ הנדל"ן שלך ימונה על ידך לבצע את המשימות הכרוכות בביצוע ההחלטה כמו משא ומתן מול הקונה/רוכש, תיאום מול נותני שירות כגון עורך דין, יועץ משכנתאות, מעצב פנים ועוד. נכון שהרמתם גבה? נכון. מדוע? כי סעיף זה נראה כי ברור מאליו, יחד עם זאת העובדה היא שהרבה החלטות שנתקבלו לאחר ימים או אפילו שבועות של מאמצים, אינן מפיקות תוצאות. לחילופין ההחלטה מתבצעת באופן כה כושל, כך שלמרות יתרונותיה הרבים התוצאות המושגות הן בינוניות. ליווי של יועץ נדל"ן מקצועי, יביא ליישום החלטה במרץ ובאמונה ויכול להביא לשינוי משמעותי בתוצאה. ומה לגבי שימוש באינטואיציות בקבלת החלטות לגבי עסקת נדל"ן ? את זה תשאירו לבחירת בן/בת הזוג שלכם .

יצירת קשר

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן