האצלת סמכויות

למה קשה להאציל סמכויות?

האגו שלנו- איך יכול להיות שאנחנו לא יכולים לעשות הכל לבד?

הפחד שלנו מכישלון - שמא הדברים לא יצאו כמו שאנחנו רוצים או יכולים לעשות?

האצלת סמכויות היא נטילת סיכון שהאדם האחר עלול לשגות. אולם, אנשים לומדים משגיאות ויוכלו לבצע דברים בצורה הנכונה, בפעם הבאה. היזכר במקרים בהם העבירו לך פרויקטים ואתה עשית 'בלגן'. גם אתה למדת לקח חשוב.

הפחד מאי הוודאות- מה יקרה ואיך יהיה?

עצלנות- האצלת סמכויות מחייבת אותנו לעבוד קשה. לבנות את התפקיד, את המשימה, לדרוש מהמבצע דוחות, דיווחים ואפילו פגישת עבודה שמחייבת אותנו כדי לבצע את ההאצלה.

ג'והן ג'ונסון,
מנהל אמריקאי רב מוניטין, סיפר על טכניקות ההאצלה שלו: "אני רוצה להיות גדול ואני רוצה לגדול יותר ואיני יכול לעשות זאת רק בכוחות עצמי. לכן, אני מנסה לעשות רק אותם דברים שאחרים אינם מסוגלים לעשות."

פרנקלין רוזוולט, נשיא ארה"ב בעבר,
הפעיל טכניקה אכזרית במיוחד, המבוססת על תחרות, כאשר ביקש מעוזריו לגלות מידע מסוים. וכך סיפר אחד מעוזריו: "הוא היה מסוגל לזמן אותך ולבקש ממך להשיג מידע על עסק מסובך מסוים. אתה היית חוזר אחרי מספר ימי עבודה קשה ומציג את פיסת הידיעות העסיסית שגילית אי שם. אז היית מגלה שהוא ידע הכול על כך, ובנוסף ידע עוד דבר מה שאתה לא ידעת. בדרך כלל הוא לא היה מציין היכן השיג את המידע. אולם, אחרי שהיה עושה לך זאת פעם או פעמיים, היית נוהג יותר זהירות לגבי המידע שלך."

איך עושים את זה נכון?

אתה רוצה לצמוח לתפקידים בכירים? אתה רוצה להתקדם? תתחיל להאציל סמכויות! האצלת סמכויות מקדמת אותך לאפשרויות לקחת על עצמך פרויקטים בעלי עדיפות גבוהה יותר.

לא לוותר על-

העבירו עבודות שלמות- לא רק משימות קטנות.

הגדירו במדויק מה התוצאה שאתם רוצים לקבל ותנו לצד השני לחשוב באופן יצירתי איך להגיע לתוצאה הזו. מדוע? האצלת- תאציל סמכות עד הסוף!

הגדירו את תחומי הסמכות המתלווים לעבודה או הפרויקט שהעברת. רשמו מהן המגבלות, הסמכויות, ההוצאות ועוד הקשורות לפרויקט שניתן למקבל המשימה. הגדר במדויק תחומי סמכות המתלווים לעבודה שהעברת. האם האדם שקיבל את העבודה יכול להעסיק אנשים שיעבדו אתו? האם ישנן מגבלות בקשר להוצאות?

הרם את הרף-

לעולם אל תשגה בהערכה נמוכה מדי לגבי הפוטנציאל של אדם מסוים. הטל עליו קצת יותר ממה שהוא מסוגל להתמודד אתו, על פי הערכתך. עודד אותו ותן לו להבין שאתה מצפה ממנו להצליח, במרבית המקרים תופתע לטובה.

צפה לעבודת צוות מושלמת-

צפה לעבודת צוות מושלמת מהכפופים לך. כלומר, כאשר ישנה בעיה עליהם לבוא אליך ולהציע לך חלופות והצעות. אין זה מספיק לשאול את המנהל: "מה לעשות?"

סכם נוהל לפיקוח או בקרה-

סכם נוהל לפיקוח או בקרה על מנת להתעדכן בקשר להתקדמות הפרויקט. במלים אחרות – אם אינך יכול לבקר את העבודה – אל תעביר אותה.

פתיחות-

היה פתוח לרעיונות חדשים ודרכים חדשות לביצוע דברים. אל תתעקש שיבצעו כל דבר תמיד בדרך שלך. חשיבה יצירתית היא מנת כולם ורק צריך לאפשר לה להיות.

אל חזור-

לעולם אל תיקח בחזרה משהו שהעברת לאחר רק מפני שאתה יכול לבצע זאת טוב יותר או מהר יותר. עזור לאדם המבצע ללמוד כיצד לעשות זאת בצורה טובה יותר.

יצירת קשר

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן